• 22 824 06 06
  • +48 503 478 455
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Pn.-Pt. 9.00-18.00

Przegląd artykułów

Akumulatory VARTA do pojazdów Start Stop

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Zagadnienia związane z ochroną klimatu i redukcją CO2 do atmosfery stanowią coraz bardziej istotną kwestię na całym świecie. Nowe przepisy Unii Europejskiej zmuszą koncerny samochodowe do produkcji aut o niskiej emisji CO2. Limity dla samochodów pasażerskich – wprowadzane stopniowo od 2012 do 2015 r. – wyniosą 130 g/km. Aby sprostać tym wymaganiom należy nie tylko udoskonalić konstrukcje silników ale przede wszystkim wprowadzić zaawansowane technologie produkcji akumulatorów.

Technologia hybrydowa staje się coraz bardziej popularnym określeniem. Pojęcia „Hybrid” używają producenci samochodów po to, aby podkreślić, że pojazdy ich nie szkodzą środowisku naturalnemu. Wyróżniają różne typy samochodów z napędem hybrydowym: Micro Hybrid (Start-Stop), Mild Hybrid, Full Hybrid. W najbliższej przyszłości największe znaczenie będą miały pojazdy z systemem Start-Stop, o one według prognoz branży motoryzacyjnej stanowić będą ok. 70 % wszystkich samochodów produkowanych w Europie.

Konwencjonalny silnik spalinowy

Główne właściwości technologii: Stosowanie takich paliw jak: bio paliwo, benzyna, gaz i olej napędowy Trend w kierunku mniejszych samochodów i bardziej wydajnych silników Redukcja ciężaru samochodu i poprawianie ich aerodynamiki Wymagania wobec akumulatora: Podstawową funkcją akumulatora jest uruchomienie silnika Technologia akumulatora: głównie tradycyjny akumulator kwasowo-ołowiowy

Akumulatory Varta Start-Stop

W samochodach z systemem Start- Stop silnik wyłącza się podczas np. postoju na czerwonym świetle. Pozwala to na oszczędność paliwa i redukcję CO2 (od ok. 5 % do 10 %).

Główne właściwości technologii:

  • Spełnia wymagania Unii Europejskiej, dotyczące redukcji CO2
  • Pozwala na wyłączanie silnika, kiedy pojazd zatrzymuje się
  • Wszyscy producenci samochodów wprowadzają na rynek europejski samochody z systemem Start-Stop.

Wymagania wobec akumulatora:

  • Akumulator musi częściej uruchamiać silnik i jednocześnie posiadać wystarczającą ilość energii dla rozmaitych jej odbiorników podczas chwilowego postoju.
  • Akumulator jest integralną częścią kompleksowego systemu zarządzania energią
  • Technologia akumulatora: Absorbent Glass Mat (AGM) i Enhanced Flooded Battery (EFB)

 

MILD & FULL HYBRID

Oprócz systemu Start-Stop działa jeszcze silnik elektryczny, który wspomaga silnik spalinowy na przykład przy przyśpieszaniu. Full Hybrid stosowany jest w celu oszczędzania paliwa szczególnie w samochodach luksusowych, w samochodach typu SUV oraz w modelach wyposażonych w inny silnik niż silnik diesla.

Główne właściwości technologii:

  • Znaczna redukcja zarówno paliwa jak i emisji CO2
  • W modelu Mild Hybrid silnik pracuje nieustannie, a akumulator wspomaga napęd i odbiorniki energii w czasie fazy postoju
  • Silnik Full Hybrid i akumulator mogą działać niezależnie.

Wymogi wobec akumulatora:

  • Akumulator staje się częścią siły napędowej silnika Technologia akumulatora: niklowo-metalowo-wodorowa lub litowo-jonowa.

 

ODPOWIEDNIA MOC DLA POJAZDÓW Z PODSTAWOWĄ FUNKCJĄ START-STOP.

Akumulatory Varta Start-Stop wykonane w technologii EFB są doskonałym rozwiązaniem dla pojazdów ze standardową (podstawową) funkcją Start-Stop. Przy wyłączonym silniku niezawodnie zaopatruje on w prąd odbiorniki energii i gwarantuje ponowny start silnika w ciągu ułamka sekundy. Ponadto posiada on dwukrotnie większą wytrzymałość cykliczną w porównaniu z akumulatorem konwencjonalnym i działa bez zarzutu nawet przy głębokim rozładowaniu.

ZALETY AKUMULATORÓW VARTA START-STOP

  • Zoptymalizowana technologia EFB (Enhanced Flooded Battery) ze specjalną powłoką z poliestru
  • Najnowsza technologia pierwszego wyposażenia dla samochodów ze standardowym systemem Start-Stop
  • Dwa razy większa wytrzymałość cykliczna w porównaniu do standardowych akumulatorów kwasowych
  • Podwyższona akceptacja ładowania dla szybszego odzyskiwania energii w czasie jazdy
  • Odporny na wycieki kwasu do 55°
  • Wysoka moc rozruchowa
  • Wydłużona żywotność
  • Absolutna bezobsługowość