System uszczelnienia akumulatora wykonanego w technologii AGM zawiera jednokierunkowy zawór ciśnieniowy zwany VRLA (Valve Regulated Lead Acid). Otwiera się on z chwilą nadmiernego wzrostu ciśnienia wewnętrznego ( zjawisko to może nastąpić np. podczas przeładowywania akumulatora ) i bezpiecznie odprowadza powstały gaz na zewnątrz, zapobiegając rozsadzeniu obudowy.
Nowa technologia gwarantuje następujące korzyści:
- wyższe napięcie na końcówkach biegunów i dłuższy czas pracy ( szczególnie przy rozładowaniu dużym prądem )
- bardzo dużą koncentrację energii
- akumulatory pozostają zawsze szczelne i suche - nie wymagają więc uzupełniania odparowanej wody i tzw. konserwacji elektrolitu ( pomiarów i wyrównywania zarówno jego gęstości jak i poziomu )
- niska temperatura nie powoduje ryzyka uszkodzenia obudowy w skutek wzrostu objętości elektrolitu
- włókno szklane umieszczone między płytami akumulatora, zabezpiecza je przed wstrząsami i wibracjami, nawet przy pracy w ekstremalnych warunkach terenowych.
- Akumulator może być montowany w dowolnej pozycji
- lepsze odprowadzanie ciepła powstałego podczas przepływu prądu
Dzięki technologii AGM, akumulator ma bardzo niski opór wewnętrzny a tym samym skraca się czas reakcji pomiędzy masą czynną płyty a elektrolitem. Także w przypadku ładowania akumulatora w skrajnie niskiej temperaturze uzyskuje się znacznie lepsze parametry magazynowania energii.