• +48 503 478 455
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Pn.-Pt. 9.00-18.00

Przegląd artykułów

Podstawowe elementy systemu Start Stop

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Akumulatory do start stop - cz potrzebują specjalnych podzespołów do współpracy?

Coraz ostrzejsze normy emisyjne obowiązujące w Europie sprawiły, że liczba samochodów z systemem start stop stale się zwiększa. Przewiduje się, że do 2020 roku około 80% wszystkich nowo wyprodukowanych pojazdów, niezależnie od segmentu i klasy, będzie wyposażonych w system Start-Stop. System ten automatycznie wyłącza i ponownie uruchamia silnik w czasie postoju, aby skrócić czas pracy na biegu jałowym, a tym samym zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin. Aby taki system mógł w pełni sprawnie działać potrzebne są specjalne podzespoły które będą wstanie wytrzymać ciągłe uruchamianie samochodu.

Rozruszniki do systemów Start/Stop

Rozruszniki do systemów Start/Stop mają znacznie zwiększoną trwałość, aby sprostać wielokrotnie większej liczbie rozruchów. Umożliwia to zoptymalizowana konstrukcja zespołu.

Zalety techniczne:

  • Wzmocnienie łożyskowań
  • Wzmocnienie przekładni planetarnej
  • Zastosowanie wzmocnionych mechanizmów zazębiających
  • Optymalizacja komutatora pod kątem trwałości

 

Alternatory do systemów Start/Stop

Duża moc umożliwia szybkie ładowanie akumulatora. Dzięki temu akumulator po każdym rozruchu silnika zostaje szybko doładowany. Ilość energii elektrycznej jest wystarczająca do zasilania urządzeń elektrycznych w trakcie kolejnego postoju, jak i przy rozruchu, a osiągi pojazdu nie ulegają pogorszeniu.

Zalety techniczne:

  • Generowanie dużej ilości energii przy niskich obrotach
  • Większa wydajność i niższe zużycie paliwa
  • Wyższa sprawność
  • Optymalizacja pod kątem emisji dźwięku

 

Akumulator

Akumulatory do start stop w technologii EFB

Zapewniają one w stosunku do akumulatorów konwencjonalnych 2-krotnie wyższą odporność na pracę cykliczną oraz dłuższążywotność i odporność na wstrząsy (płyta dodatnia jest dodatkowo pokryta warstwą poliestru).

Akumulatory do start stop w technologii AGM

W przypadku samochodów wykorzystujących system start stop wraz z odzyskiwaniem energii z hamowania,  występują dodatkowo zmienne napięcie i głębokie rozładowania akumulatora. Akumulator w takim systemie musi być wykonany w technologii AGM, która cechuje się najwyższą odpornością na tzw. pracę cykliczną.