• +48 503 478 455
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Pn.-Pt. 9.00-18.00

Przegląd artykułów

Wymiana akumulatora a podtrzymanie napięcia?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

W nowoczesnych samochodach zdarza się, że wymiana akumulatora nie jest taka prosta i nasz samochód wymaga stałego dopływu prądu podczas wymiany, jak sobie z tym problemem poradzić?W starych konstrukcjach samochodów wymiana akumulatora nie przysparza wielu kłopotów, klucz 10 i 13 i po kłopocie, jedyne co to możemy skasować licznik kilometrów dziennych i pamięć radia. Do radia może się okazać, że będziemy potrzebowali kod zabezpieczający, więc warto się zorientować czy takowy mamy. Jeśli nie mamy, to warto skorzystać z opcji podtrzymania napięcia którą przedstawiamy poniżej.

Jak temat wygląda w nowych samochodach?

Tutaj już jest troszkę inaczej, mamy dużo elektroniki, dużo danych które mogą ulec skasowaniu. Aby temu zaradzić zalecane jest podczas wymiany stosowanie podtrzymania napięcia, tak aby podczas wymiany nasz samochód miał zapewnione zasilanie, jest kilka sposobów jak to zrobić?

  1. Jeśli mamy drugi akumulator możemy podpiąć się pod klemy przewodami rozruchowymi z dodatkowego akumulatora. Jest to metoda dość trudna ponieważ potrzebujemy drugą osobę i musimy uważać aby przewody nam nie spadły, bo mogą zrobić zwarcie!!! Wiec jest ona zalecana tylko w ostateczności!
  2. Podłączenie ładowarki z funkcją podtrzymania przez gniazdo zapalniczki, warunek, gniazdo musi działać po wyjęciu kluczyków ze stacyjki. Wtedy całą wymianę akumulatora możemy sobie spokojnie przeprowadzić.
  3. W systemach start stop, po wymianie akumulator trzeba go zaprogramować!!! Jest to absolutny wymóg, gdyż alternator zapamiętuje stan poprzedniego akumulatora i może nam uszkodzić nasz nowy akumulator!!! Tylko nieliczne samochody nie muszą mieć wprowadzanego do systemu nowego akumulatora!