• 22 824 06 06
  • +48 503 478 455
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Pn.-Pt. 9.00-18.00

Przegląd artykułów

Akumulatory Exide Stop&Start

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
 

Akumulator samochodowy zmienił się na przestrzeni lat, ale jego podstawowe zadania: rozruch silnika, dostarczenie energii dla świateł, kontroli samochodu i wyposażenia, pozostały takie same. Dopiero auta nowej generacji z systemem Stop & Start wymagają od akumulatora znacznie wydajniejszej pracy (nawet o tysiące rozruchów) w czasie jego użytkowania.

Akumulatory Exide Stop&Start

Przesunięcie europejskiej produkcji samochodów w stronę aut mikrohybrydowych wymagało zupełnie nowego akumulatora. Doświadczenie i wiedza Exide w zakresie magazynowania energii (zarówno w transporcie, jak i w przemyśle) pozwoliły osiągnąć firmie pierwsze miejsce w rozwoju akumulatorów dla systemów Stop & Start w nowo zaprojektowanych samochodach (w celu redukcji zużycia paliwa i emisji CO2). W 2004 roku Exide wprowadził pierwszy europejski akumulator Stop & Start typu AGM (Absorbent Glass Mat), a w 2009 roku akumulator EFB (Enhanced Cycling Mat), zaprojektowane specjalnie dla ekonomicznych samochodów mikrohybrydowych.

Na początku 2012 roku Exide dostarczył już ponad 3 miliony akumulatorów Stop & Start dla ośmiu głównych europejskich producentów aut. Z zewnątrz akumulatory Stop & Start wyglądają bardzo podobnie do tradycyjnych, jednak technologia użyta we wnętrzu jest zupełnie inna. Nawet najprostsze auta Stop & Start wymagają od akumulatora wytrzymałości dwa razy większej niż w przypadku najlepszego akumulatora tradycyjnego. Większe mikrohybrydy z systemem Stop & Start oraz te z hamowaniem regeneracyjnym potrzebują do 15% więcej energii i trzykrotnie większej wytrzymałości niż ekonomiczne modele. O ile akumulatory tradycyjne nie mogą być używane w samochodzie mikrohybrydowym, o tyle Exide AGM/EFB sprawdzą się także w tradycyjnym samochodzie, dostarczając większej energii i zapewniając lepszą wytrzymałość. Dlatego doceniają je taksówkarze, służby porządkowe i ratunkowe.

 

Teraz, gdy akumulatory Stop & Start wchodzą na rynek wtórny, niezależne warsztaty mogą w pełni polegać na produktach i wsparciu Exide, by móc konkurować z dużymi sieciami i specjalistycznymi salonami motoryzacyjnymi. Exide jest jednym z największych dostawców akumulatorów mikrohybrydowych i jego produkty z gam AGM i EFB są rozpoznawalne jako wysokiej jakości części zamienne dla wszystkich europejskich samochodów z systemem Stop & Start. Niniejsza tabela pokazuje, jak szerokie spektrum zastosowań mają akumulatory Exide: od aut ekonomicznych do najbardziej luksusowych. Dlatego technologia Stop & Start jest atrakcyjna dla całego rynku.