W związku z nowymi przepisami unijnymi, zmierzającymi do ograniczenia do roku 2015 emisji CO2 przez pojazdy do 130 g/km, wszystko wskazuje na to, że branża motoryzacyjna wchodzi w nową erę. Aby sprostać tym wymogom, producenci samochodów opracowują alternatywne środki napędu elektrycznego oraz innowacyjne rozwiązania, mające na celu zmniejszenie zużycia paliwa. Pojawił się pełen asortyment nowych modeli pojazdów: pojazdy z napędem hybrydowym (HEV).
POJAZDY ELEKTRYCZNE
Pojazdy w 100% napędzane silnikiem elektrycznym. Rodzaje akumulatorów: litowo-jonowy, niklowo-wodorkowy. Wymiana akumulatora: nie jest wymagana. Akumulator powinien wystarczyć na cały czas użytkowania pojazdu.
FULL-HYBRID
Pojazdy napędzane naprzemiennie niezależnym silnikiem spalinowym oraz silnikiem elektrycznym. Rodzaje akumulatorów: litowo-jonowy, niklowo-wodorkowy. Zaawansowane akumulatory kwasowo-ołowiowe w opracowaniu. Wymiana akumulatora: nie jest wymagana. Akumulator powinien wystarczyć na cały czas użytkowania pojazdu.
Mild-Hybrid
Pojazdy wyposażone w komplementarny silnik elektryczny w celu zwiększenia momentu obrotowego głównego silnika spalinowego. Rodzaje akumulatorów: litowo-jonowy, niklowo-wodorkowy. Zaawansowane akumulatory kwasowo-ołowiowe w opracowaniu. Wymiana akumulatora: nie jest wymagana. Akumulator powinien wystarczyć na cały czas użytkowania pojazdu
Micro-Hybrid
Pojazdy napędzane tradycyjnym silnikiem Diesla/benzynowym, wyposażone w dodatkowe systemy/urządzenia mające na celu zmniejszenie zużycia paliwa: Stop & Start, hamowanie regeneracyjne itp. Rodzaje akumulatorów: AGM, EFB. Wymiana akumulatora: wymagana.