Razem z ciągle rosnącą ilością elementów pojazdów, które mają za zadanie poprawiać komfort, jak i bezpieczeństwo, zwiększa się zdecydowanie zapotrzebowanie na energię elektryczną. Systemy bezpieczeństwa aktywnego, jak ACC, ESP, ABS, funkcje poprawiające komfort (audio, klimatyzacja, nawigacja, elektryczne regulowanie szyberdachu, lusterek, okien, czy siedzeń) sprawiły, iż obecne zapotrzebowanie aut na energię jest ponad trzykrotnie większe, aniżeli w pojazdach wyprodukowanych kilkanaście lat temu.
Obecne zapotrzebowanie samochodu na energię jest ponad trzykrotnie większe niż w samochodach z przed kilkunastu lat. Akumulatory Bosch EFB do Start-Stop wykonane w technologii PowerFrame odznaczają się nie tylko większą mocą rozruchową i dłuższą żywotnością. Zawierają w sobie szereg rozwiązań, które gwarantują użytkownikowi maksimum komfortu i bezpieczeństwa. Program akumulatorów Bosch daje użytkownikowi pewność zastosowania akumulatora najlepiej dopasowanego do indywidualnych wymagań jego pojazdu.
Akumulatory Bosch EFB do Start-Stop
W każdej sekundzie, kiedy auto stoi wraz z pracujących silnikiem, zużywa znacznie więcej paliwa i emituje niepotrzebnie spaliny. Rozruch silników z systemem start-stop, przebiega szybko i w ekonomiczny sposób. Pomiary, które wykonywane są z Nowym Europejskim Cyklem Jazdy pokazały obniżenie ilości zużywanego paliwa, jak i redukowanie emisji o około 8 procent. W warunkach faktycznej jazdy, oszczędności te mogą być dużo wyższe.
Rosnąca ilość pojazdów, zwiększające się ceny paliw, jak i restrykcyjne normy w zakresie czystości spalin, których przyczyną w Europie jest konieczność redukowania dwutlenku węgla spowodowały, iż firma Bosch zaczęła produkować przełomowe Akumulatory Bosch EFB do Start-Stop. Jest to odpowiedź producenta na zapotrzebowanie rynku europejskiego, który stawia coraz większe wymagania montowanym w samochodach akumulatorom. Muszą one posiadać wyższą móc, jak i większą odporność na cykle rozładowania i ładowania. Nowe baterie Bosch stanowią sprawdzone źródło energii do pojazdów posiadających system Start-Stop.
Technologia PowerFrame - większa moc rozruchowa już od pierwszego startu
Ogromne znaczenie dla niezawodności i wydajności akumulatorów ma kratka. Odpowiada ona za optymalne przepływanie prądu. Dobrze opracowana technologia produkcji kratki PowerFrame to przełomowy krok w rozwoju, którym odznaczają się Akumulatory Bosch EFB
Warstwa poliestru na płycie akumulatora
W omawianej technologii EFB, płyta dodatnia pokryta jest dodatkowo poliestrem. Dzięki czemu zwiększeniu ulega stabilność czynnej masy. W przeciwieństwie do konwencjonalnych akumulatorów, technologia EFB zapewnia dużo większą odporność na cykliczną pracę, co pozwala na zachowanie właściwej rezerwy mocy na poczet kolejnego uruchomienia.
Jakie zalety ma technologia EFB?
- długa żywotność,
- możliwość rozruchu nawet w ekstremalnych warunkach,
- lepsze parametry ładowania,
- dwukrotnie wyższa odporność cykliczna od konwencjonalnych akumulatorów,
- wysoka odporność na użytkowanie podczas krótkich dystansów,
- dodatkowa powłoka między separatorem a płytą,
- zupełna bezobsługowość,
- zabezpieczenie przed wyciekiem w przypadku przechylenia,
- jakość wyposażenia oryginalnego.
Wymiana akumulatora w systemie start-stop?
- Akumulator AGM musi być wymieniony na baterię AGM,
- Akumulator EFB może być wymieniony na baterie EFB,
- w autach mających system start-stop, niedozwolone jest używanie akumulatorów ołowiowych.