Od roku 2012 emisja CO2 w nowo rejestrowanych samochodach osobowych nie może przekroczyć 130 g CO2/km jako wartość średnia dla producenta samochodu. W ciągu najbliższych lat, limit ten będzie obniżał się obejmując coraz większa część nowych samochodów danego producenta. Oznacza to, że samochody będą mu-siały być coraz bardziej ekonomiczne. Oprócz redukcji pojemności, zmniejszenia liczby cylindrów i zoptymalizowana technologii silnika coraz częściej stosowany będzie system Start/Stop. Coraz większa liczba samochodów z systemem Start/Stop zmienia rynek sprzedaży i serwisowania akumulatorów. Akumulator zajmuje kluczową pozycję w układzie elektrycznym pojazdu i jest współodpowiedzialny za funkcje oszczędzania paliwa oraz redukcji CO2. Wymiana akumulatora nie będzie więcej możliwa „na własną rękę”. Musi być wykonana w profesjonalnym warsztacie, często z użyciem testera diagnostycznego, ze względu na konieczność zgłoszenia jej sterownikowi.
Wymiana akumulatora w Start Stop
Wymiana akumulatora w Start Stop to dosyć skomplikowany proces. Na co warto zwrócić uwagę przy wymianie akumulatora w samochodzie z system start-stop? Konieczne będzie z pewnością spełnienie kilku istotnych warunków. Jednakże dwa najważniejsze z nich to posiadanie właściwej wiedzy i specjalnych przyrządów, które można nabyć w odpowiednim sklepie oferującym sprzęt motoryzacyjny. Jeżeli nie mamy odpowiedniego sprzętu, lepiej w ogóle nie rozpoczynać samodzielnego wymieniania takiego typu akumulatora, zaś zlecić ją wykwalifikowanej w tym temacie osobie.
Miejmy na uwadze, iż każda wymiana akumulatora w Start stop winna być poprzedzona zapoznaniem się z instrukcją obsługi, którą producent dołączył do pojazdu. Jeśli musimy wymienić akumulator w pojeździe mającym system start-stop, należy wybrać taki rodzaj baterii, który będzie posiadał podobne techniczne właściwości, identyczne wymiary i klasę mocy, co ta pierwotnie zamontowana:
- Akumulator EFB - można ją zamienić na baterie EFB. Ważna jest pojemność i wymiary samego akumulatora,
- Akumulator AGM - wymieniamy na taki sam, czyli akumulator w technologii AGM o zbliżonej lub takiej samej pojemności i wymiarach pasujących do obudowy.
Czy podczas wymiany baterii w aucie, konieczne jest zaprogramowanie nowego akumulatora BMSie (Battery Management System)?
Większość firm, które zajmują się produkcją aut, działa na zasadzie systemów otwartych (oznacza to po prostu, iż możliwe staje się dołączenie części do baterii, które pochodzą od zastępczego akumulatora bez zupełnego programowania elektroniki znajdującej się w pojeździe). Jednakże istnieją także producenci jak np. BMW, Mercedes, którzy pracują na zamkniętych systemach (tutaj koniecznością jest zaprogramowanie i zakodowanie baterii).
Kodowanie akumulatorów w Uruchom.com
W każdym z naszych oddziałów - Warszawa, Kraków i Opole, dokonujemy przy zakupie nowego akumulatora, bezpłatnego kodowania akumulatora w samochodzie z systemem start stop. Zapraszamy do kontaktu!
Warszawa | Włochy ul. K.O.R. 39 kom. 503 478 455 | Warszawa | Bemowo ul. Konarskiego 86 | Opole ul. Nysy Łużyckiej 58 | Kraków ul. Snycerska 58 |