Ponad 70 procent wszystkich nowych pojazdów będzie w roku 2015 wyposażonych w funkcję silnika start/stop w celu stałego obniżania zużycia paliwa i emisji CO 2 . W takich samochodach ekologicznych stosuje się zasadniczo dwa odmienne systemy akumulatorów rozruchowych: AGM (Absorbent Glass Mat) i EFB (Enhanced Flooded Battery). Zastosowanie konkretnej technologii zależy od obniżenia stopnia zużycia materiałów napędowych i emisji CO 2 , jaki chcemy osiągnąć. Technologia AGM ma zastosowanie przede wszystkim dla systemów start/stop z rekuperacją energii hamowania w przypadku pojazdów klasy średniej i wyższej.
Opracowana wspólnie z największymi europejskimi producentami pojazdów mikrohybrydowych, technologia Centra ECM jest doskonale przystosowana do pojazdów mikro-hybrydowych klasy podstawowej, wyposażonych w system Stop & Start.
EXIDE Technologies, uznany lider w zakresie produkcji i recyklingu akumulatorów kwasowo-ołowiowych w ponad 80 krajach, zawsze stawiał innowacje wśród swoich priorytetów. Obecnie EXIDE Technologies dokłada starań, aby wspomóc rozwój najnowszych oraz przyszłych generacji pojazdów z napędem hybrydowym. W tym celu w 2009 roku rozbudowany został dział Badań i Rozwoju, co znalazło odzwierciedlenie w 45% wzroście nakładów budżetowych oraz zatrudnieniu 60 nowych inżynierów i doktorantów.
Ładowarka CT5 START/STOP akumulatorów z funkcją konserwacji START/STOP została specjalnie zaprojektowana w celu zapewnienia bezpieczeństwa i łatwości ładowania dla pojazdów wyposażonych w technologię Start/Stop nowej generacji. Nie występują tutaj przyciski, które trzeba naciskać ani ustawienia wymagające wyboru. Ta łatwa w obsłudze, inteligentna ładowarka stanowi doskonałe rozwiązanie dla zapewnienia najwyższego poziomu stanu technicznego akumulatora AGM lub EFB, co zapewnia maksymalizację sprawności pojazdu, wydłużenia okresu trwałości użytkowej akumulatora oraz pomocy w obniżeniu emisji CO 2 .
Największe wymagania względem akumulatora Opracowane wspólnie z największymi europejskimi producentami pojazdów do zastosowań micro-hybrid, Centra AGM (Absorbent Glass Mat) to najbardziej zaawansowana technologia, zdolna zapewnić optymalne działanie w ekstremalnych zastosowaniach pracy cyklicznej, zarówno ze zdolnością przyjęcia wysokiego ładunku jak i działaniem przy częściowym naładowaniu akumulatora.
W związku z nowymi przepisami unijnymi, zmierzającymi do ograniczenia do roku 2015 emisji CO2 przez pojazdy do 130 g/km, wszystko wskazuje na to, że branża motoryzacyjna wchodzi w nową erę. Aby sprostać tym wymogom, producenci samochodów opracowują alternatywne środki napędu elektrycznego oraz innowacyjne rozwiązania, mające na celu zmniejszenie zużycia paliwa. Pojawił się pełen asortyment nowych modeli pojazdów: pojazdy z napędem hybrydowym (HEV).