• +48 503 478 455
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Pn.-Pt. 9.00-18.00

Przegląd artykułów

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Akumulator samochodowy zmienił się na przestrzeni lat, ale jego podstawowe zadania: rozruch silnika, dostarczenie energii dla świateł, kontroli samochodu i wyposażenia, pozostały takie same. Dopiero auta nowej generacji z systemem Stop & Start wymagają od akumulatora znacznie wydajniejszej pracy (nawet o tysiące rozruchów) w czasie jego użytkowania.


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Jest nam niezmiernie miło zaprezentować, powstały w oparciu o naszą rozległą wiedzę i doświadczenie produkcyjne, techniczny przewodnik po akumulatorach kwasowo-ołowiowych. Szeroki wachlarz dostępnych na rynku produktów i różnorodne zastosowania akumulatorów przedstawiamy w nim w postaci prostych infografik i jasnych informacji, które ułatwiają podjęcie decyzji i zrozumienie technicznej złożoności zagadnień. Mamy nadzieję, że uznają Państwo tę publikację za interesującą, a przede wszystkim przydatną w podejmowaniu trafnych decyzji o wyborze akumulatora.


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Często zdarza się, że nasze akumulatory wytrzymują 2-3 lata, co jest przyczyną takiego stanu rzeczy i jak temu zaradzić?

Wielu kierowców zapomniało, że całkowicie zmienił się sposób użytkowania samochodów no i oczywiście same pojazdy są"nieco" inne niż kiedyś, mają dużo więcej systemów bezpieczeństwa, GPS, car-audio i inne prądożerne urządzenia. Samo ruch uliczny uległ modyfikacji, mamy więcej samochodów na drogach, dłużej stoimy w korkach i często użytkujemy samochód na krótkich odcinkach i w tym tkwi cały problem! Nasz akumulator najzwyczajniej w świecie nie jest w stanie się naładować. Przez co zmuszony jest do działania w stanie niepełnego naładowania co bardzo szybko skraca jego żywotność. Dodatkowo jeśli w samochodzie mamy słabe ładowanie (prawidłowy zakres to 14-14.5V) to okres  w którym nasz akumulator odmówi posłuszeństwa jest jeszcze krótszy.


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

W nowoczesnych samochodach zdarza się, że wymiana akumulatora nie jest taka prosta i nasz samochód wymaga stałego dopływu prądu podczas wymiany, jak sobie z tym problemem poradzić?W starych konstrukcjach samochodów wymiana akumulatora nie przysparza wielu kłopotów, klucz 10 i 13 i po kłopocie, jedyne co to możemy skasować licznik kilometrów dziennych i pamięć radia. Do radia może się okazać, że będziemy potrzebowali kod zabezpieczający, więc warto się zorientować czy takowy mamy. Jeśli nie mamy, to warto skorzystać z opcji podtrzymania napięcia którą przedstawiamy poniżej.


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Jeśli wchodzimy do samochodu, przekręcamy zapłon i auto nie odpala lub na desce rozdzielczej nie pojawiła siężadna kontrolka to najprawdopodobniej mamy problem z akumulatorem.

W takim wypadku, jeśli jesteśmy zaopatrzeni w miernik napięcia możemy sprawdzić jaki jest jego stan. Napięcie prawidłowe to zakres 12.6 – 12.8V, jeśli nasz akumulator mieści się w tych granicach, to przyczyna może być inna na przykład niedokręcona klema akumulatora. Klemy powinny być czyste i dobrze dokręcone, bez zbędnej ilości środków zabezpieczających jak wazelina techniczna.