• +48 503 478 455
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Pn.-Pt. 9.00-18.00

Przegląd artykułów

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

W ofercie VARTA® dostępne są akumulatory w technologii Enhanced Flooded Battery (EFB), które oferują doskonałe parametry użytkowe i wyższą niezawodność niż standardowe akumulatory ołowiowo-kwasowymi do samochodów osobowych oraz użytkowych. Nasze akumulatory są opracowywane z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb klientów i wytwarzane w zakładach w całej Europie, co stanowi gwarancję spełniania najwyższych standardów jakości.


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

System Start-Stop automatycznie wyłącza i ponownie uruchamia silnik, aby skrócić czas pracy na biegu jałowym, a tym samym zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin. Większość producentów montuje w nowych samochodach z systemem Start-Stop akumulatory VARTA®.  Akumulator zasila wszystko – od zapłonu po stale działające układy elektryczne pojazdu i pokładowe systemy rozrywki. Zapewnia on stały dopływ energii do wszystkich urządzeń w czasie postoju. Rolą akumulatorów jest więc nie tylko umożliwienie rozruchu silnika - dlatego właśnie mówi się, że AKUMULATOR jest SERCEM pojazdu.  Większość nowych samochodów wyposażonych jest w system Start-Stop. Z myślą o nich stworzyliśmy dwa innowacyjne akumulatory: VARTA® Silver Dynamic z technologią AGM do pojazdów z zaawansowanym systemem Start-Stop z rekuperacją oraz VARTA® Blue Dynamic z technologią EFB do samochodów ze standardową wersją tego systemu.


Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
W technologii AGM, cały elektrolit skupiony jest w separatorach (matach) wykonanych ze specjalnego włókna szklanego, umieszczonych pomiędzy ołowiowymi płytami akumulatora. Włókno to charakteryzuje się bardzo dużą porowatością i chłonnością znacznie przekraczająca objętość całego zawartego w akumulatorze elektrolitu. 

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna

Motywacja do stworzenia pierwszego akumulatora EFB* w 2008 roku była wynikiem chęci wsparcia europejskich producentów samochodów w zakresie redukcji zużycia paliwa i zmniejszenia emisji CO 2 w małych oraz średnich autach. Inwestycje w badania i rozwój oraz wieloletnia współpraca z największymi producentami samochodów zaowocowały postrzeganiem naszej technologii jako najbardziej zaawansowanej.Start & Stop Start-Stop * EFB – nazwa technologii (Enhanced Flooded Battery) zdefiniowana przez CENELEC w 2012 r. 5 Dzięki zastosowaniu stopów ołowiu i dodatków węglowych akumulatory EFB z najnowszej gamy odznaczają się lepszą zdolnością przyjmowania ładunku i dobrążywotnością w pracy cyklicznej.AkumulatoryEFB doskonale współpracują z systemami Start-Stop, systemami hamowania regeneracyjnego i innymi, zaawansowanymi technologiami redukującymi zużycie paliwa.